Mina 10 absolut bästa tips för långt vackert hår...





Kom på att jag kanske skulle tippsa om mina favorit hår produkter.
Tycker alltid det är jätte kul när andra lägger ut sånt och tipsar.

Blev jäkligt nöjd med håret idag ;)
fixade det lite struligt så där med mycket volym.
Mitt hår har vuxit och är super långt nu:D
kanske på grund av detta.......



Nuklein cure från Hårologi VÄRLDENS bästa
 produkter för ditt hår, och jag har
testat mycket, det har nog många gjort
men den här inpackningen är underbar håret blir som nytt jag
älskar den kan inte leva utan den ;p
pluss att den luktar banan. :)
Kostar runt 270kr finns bla annat på klippoteket i kramfors.



Att alltid borsta håret med vinborste om du har långt hår.
Den är mjuk och sliter inte av hårstråt som en plast borste gör.
Bytte till en naturlig svinborste för typ 2 år sen och nu rör jag
inte mitt hår med nån annan borste. Borsta aldig håret
blött, håret blir svagare när det är blött och går då lättare av,
borsta hellst i tort hår. Avsluta alltid med kallt vatten det drar ihop
hårstråt igen. Bosta håret varje dag hundra drag i genom håret, borsta
också genom att ha huvudet upp och ner, då borstar man
fett och fukt från botten till toppen av hårståt.



Dust it, lika med i love it. Kankse inte alls så bra för håret
men den ger super volym och är bara helt underbar, använder inte
så ofta spray, det lägger sig runt håret och kan vara svårt att
tvätta bort, om man inte har ett djuprengörande shampo.
Så jag kör med dust it.



Biosilk är som silkes droppar som jag lägger på topparna
Inehåller inget silikon.
Kan användas på huden om man är torr
och som balsam eller inpackning.
Jag brukar ha den som natt inpackning
över natten super bra.


Världens bästa värmetång Volymmaster från björnaxen
våfflar håret vid roten lyfter och ger volym,
blir varm super snappt och är
enkel att använda. Kostar runt 700kr kanske,
billigast på mediamarket ;)




Lóreal´s super repair som jag också älskar. Jag använder både deras
shampo och inpackning, använder inte balsam utan jag använder den
här inpakningen varje gång jag tvättar håret istället för balsam.
Om man använder balsam ska man tänka på att först ta inpackningen efter shampo
sisst balsam. För shamop öpnnar hårstråt och då lägger man inpackningen för
då kommer den in riktigt på djupet sedan stänger man hårstråt med balsam.


Som alla vet toppa håret regelbundet, och nej det växer inte snabbare
för att man klipper som alla lurade i en när
man va liten utan det blir bara friskare
och man får bort det slitna, så det känns som
det växer snabbare och ser friskare ut.




Flatiron spray är en grym värme skyddande spray
som jag alltid använder innan jag lägger någån värme på
håret. Det skyddar håret och håret blir glansigt när man plattar
eller lockar. Den är super bra. Kostar 149kr. Är väldigt dryg.




Näst sista tipset är att ALLTID sova med fläta.
jag sover alltid med fläta.
Håret slits mot kudden när du sover och att ha fläta
håller ihop håret. Super bra om man har långt hår.
Hår snoddar som inte har en sån där metall grej som håller
ihop den är super bra sliter inte heller på håret, jag köpte ett
lager sånna på glitter för typ 19kr eller nått sånt.
 






Mitt sista hår tips är att äta B-vitamin finns
på både apoteket och hälsokost. Kostar typ
70kr kanske räker typ 2 månader.
Är super bra för hår växten och kvaliten på håret
fötrbättras. Har ätit det nu i typ 6 år. Märker
verkligen skillnad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback